niedziela, 13 kwietnia 2014

#8 ŚWIĄTECZNE SZALEŃSTWO - DIY

Witajcie ;* Z okazji zbliżających się świąt zdradzę Wam kilka ciekawych sposobów na samodzielne wykonanie ozdób. Zrobienie ich nie obciąży tak mocno Waszego portfela jak coroczne wydawanie pieniędzy na jajeczka i figurki w sklepach Pewnie, wiele z nas woli pójść na łatwiznę, ale nie ma nic lepszego niż satysfakcja z własnoręcznie przygotowanych ozdób ;)
Oczywiście dla chcącego nic trudnego, dlatego zapraszajcie najbliższych i zabierajcie się do pracy. Powodzenia :*


Do wykonania zawieszek ( 1 porcji ) będziecie potrzebować :
  • 1 szklankę sody (ok. trzy 100g paczki)
  • 0,5 szklanki mąki ziemniaczanej
  • 0,75 szklanki wody 
 

Wszystkie składniki należy wsypać do garnka, rozmieszać drewnianą łyżką i zagotować.


Następnie wyjąć masę z garnka i zagnieść.


Masę rozwałkować i wycinać foremkami do ciastek. Dziurkę do zawieszenia można wykonać słomką.


Zawieszki schną ok. 2 doby, co jakiś czas trzeba je przewracać, ponieważ wyginają się.


Gdy stwardnieją można je pomalować farbami (akwarele bądź witrażowe), chociaż białe też mają swój urok.


Prostszym sposobem na samodzielne ozdoby jest kupienie styropianowych jajek i pomalowanie ich farbami witrażowymi. W tym przypadku inwencja twórcza i wyobraźnia nie znają granic. Bardziej pracochłonnym zajęciem jest naklejanie wzoru z serwetki na te jajka (technika decoupage). Moja mama zamiast specjalnego kleju użyła białej farby witrażowej ;)


Na dzisiaj to wszystko, mam nadzieję, że post Wam się spodobał ;) Jak tam u Was idą przygotowania świąteczne? Bo u mnie dzisiaj była masowa produkcja przepysznych kruchych ciasteczek. Pozdrawiam Was serdecznie i życzę udanego tygodnia :*

8 komentarzy:

  1. Wow zachwyciłam się tymi diy , cudownie to wygląda

    http://weronika-lifestyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakie świetne ;* Spróbuję zrobić coś podobnego ;)

    foto-fantasy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. ślicznie to wygląda :)
    wpadniesz? ♥ h-ss-s.blogspot.de
    obs=obs

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo fajny pomysł chyba też coś takiego wypróbuję ;* masz ciekawego bloga,dołąv=czam do grona obserwatorów ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakie ładne!

    Mogę prosić o chociaż jeden klik w ostatnim poście? Bardzo mi na tym zależy. Jeśli nie to przepraszam.
    http://nikoletta-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Dokładnie tak, warto znaleźć swój styl :) nie ukrywam, że bardzo często podobają mi się ubrania będące na topie, co więcej - jeśli mam kaprys - kupuję to. Nie zwracam też uwagi "ile osób to nosi", bo mama powiedziała, że jestem jedyny w swoim rodzaju :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo mi się to podoba i chyba sama też takie zrobię. A co mi tam. Niech wiszą w pokoju. Bardzo dobre zdjęcia. Dodają temu wszystkiemu uroku.

    Pozdramwiam, Julcia :)

    OdpowiedzUsuń
  8. świetna robota!


    ps. a u mnie ? EYE PRINT na blogu :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz ;*